Paus!

Jag sÀtter VÀrlden pÄ Paus. Jag tar ett kliv tillbaka och trycker kÀnslorna Ät sidan. Ytliga Àventyr för stunden lÄter mig lockas nÀra men aldrig hela vÀgen fram. NÀr jag ser helheten av allt gott och ont, ser Jag ocksÄ styrkan som brinner inom mig.







Jag KÀnner hur Starkt den drar mig bort, vÀrderat nÀr nog va bra. VÄrdats och vattnats av Regnet som haft ett och annat Skyfall som landat pÄ min kind. Stundvis Solig Sommar som fÄr Löven att strÀcka lite pÄ sig, och blomman att blomma upp. Vindarna kom kalla, följt av en envis snötÀckt istid. Det kan fÄ vilken blomma som helst att vissna och ibland att dö ut.
För att plötsligt locka den Ă€rrade stjĂ€lken att pĂ„ nytt slĂ„ ut, och börja Tro pĂ„ Sommaren igen. Skiftande skarpa fĂ€rger i en oĂ€ndligt Vacker natur. Porlande glaciĂ€rer, Höga snöklĂ€dda berg. Men lĂ„ngt dĂ€r nere i dalen dĂ€r Solens heta strĂ„lar kokar KĂ€rlekens bĂ€sta rus. SĂ„ ovetande om Framtidens nycker, SĂ„ Orörd, SĂ„ hemma men redan pĂ„ vĂ€g ut. 
Ärrad och LĂ€rd för Livet, efter den brokiga stigen som aldrig tog slut.
StĂ„r stilla och flackar med blicken, i vĂ€gskĂ€let i vĂ€ntan pĂ„ att se vĂ€gvisande ljus. SĂ„ jag Pausar en stund i frĂ„n VĂ€rlden, i vĂ€ntan pĂ„ VĂ€rme, KĂ€rlek och Lust... 









Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0