My way of Thinkin 💖💖💖

Jag önskar jag kunde löst VÀrldens problem, men det kan jag inte. Gör det mig till en dÄlig mÀnniska?!
Nej det gör mig mÀnsklig.
Alla vÀgar framÄt blir mer eller mindre omöjliga om man ska dra hela lasset sjÀlv. Men Allt börjar i grunden inombords hos en sjÀlv. Den lilla kÀrnan av allt Àr sen i sin tur en spegel mot Universum dÀr man attraherar till sig allt man vill bli omgiven av i sitt Liv. LÄter det helt knÀppt?!?
NÀr man sÀtter det inre Jaget i ett OsjÀlviskt perspektiv sÄ ser man en klar bild av hur grymt underbar vÀrlden runt en kan vara.
Det Àr ju förstÄs nÄgot som Àr svÄrt att göra och krÀver Är av trÀning och mognad. Men om man bara kan nÄ en tillfÀllig glimt av en bild sÄ har man kommit en bra bit pÄ vÀgen. Och det viktigaste Àr att Aldrig sluta försöka bli ett bÀttre Jag Àn man var igÄr.

Att sÀtta sig sjÀlv i mitten och börja tÀnka ut, vad vill jag ha inuti min kÀrna... Vilka signaler vill jag sÀnda ut till universum? Vilken effekt vill jag ska slÄ tillbaka?

**Att börja varje morgon med en positiv tanke som föder fler.
**Att inse att Allt kraft vi har i tankarna Àr den starkaste kraften som finns.
**Att acceptera att vi alla har brister som gör att Ă€ven den mest framgĂ„ngsrika  mĂ€nniskan kan hamna i negativa tankebanor.
**Att lÀra sig knep för att vÀnda frÄn negativa tankar till positiva.
**Att förstÄ att en negativ tanke Alltid Àr Starkare Àn Positiva tankar.

Hur Starka de Negativa tankarna Àr/blir beror helt pÄ oss sjÀlva och hur vÄr syn pÄ SjÀlvkÀnslan Àr.
SÄ grunden bygger pÄ att bÄde vÄrt SjÀlvförtroende och SjÀlvkÀnsla Àr Sund och God.
AlltsÄ att börja med sig sjÀlv Inombords.

***LÄg SjÀlvkÀnsla och LÄgt SjÀlvförtoende: DÄ har man tappat allt de dÀr som Àr Roligt i livet
***LÄg SjÀlvkÀnsla och Högt SjÀlvförtroende: DÄ Àr man ofta Ambitiös och presterar gÀrna över grÀnserna.
***God SjÀlvkÀnsla och LÄgt SjÀlvförtroende: DÄ vet man vem man Àr men Undviker att Prestera.
*** God SjÀlvkÀnsla och Gott SjÀlvförtroende: DÀr Àr man nÀstan FramgÄngsrik i allt man tar sig för.

Det Àr Min syn pÄ den bilden.
NÄnstanns kÀndes det som att allt de hÀr nÀstan satt inbyggt redan men Àven om Insikten har gjort mig medveten sÄ kommer dÀr alltid komma dagar som kÀnns som en down. Jag har nÄnstans accepterat att det Àr sÄ, mentalt sÄ hÄller hjÀrnan fortfarande pÄ att stÀlla in sig pÄ det hÀr programmet och det tar tid att arbeta bort redan förinstÀllda sÀtt att reagera mot hÀndelser utifrÄn man inte kan pÄverka.

Man tĂ€nker genomsnitt 65.000 tankar per dygn... SĂ„ det gĂ€ller ju att ta kontroll över sin tankeverksamhet för att Smitta Allt de dĂ€r man vĂ€ljer att ha runt om sig som skapar det Ultimata Paradiset. Sen kan inte Alla Älska Alla men de som Ă€r menade och dragna till en sĂ„ Starkt att de inte ser sitt Paradis utan. Kommer att fösas in i ens Liv Ă€nda tills man förstĂ„r det. 

"Keep a Positive Mind and let the Universe Work out the Rest"










Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0