Beyond!

Tja tja Bloggish!!!
Min förra blogg var en del av mina tankar kring den utveckling som Jag... Vi... Omgivningen tillÄter oss att göra. En Resa för Varje MÄl... En Resa för varje enskild individ som med Slingrande vÀgar korsas av Nyfikenhet.
Det Ă€r Intressen och njutning som hĂ„ller allt vid Liv, drivkraftens drivkraft fylla pĂ„ för att belöna sitt Ego. DĂ€refter dela med sig av Överflöd till mĂ€nniskor som stĂ„r oss nĂ€rmst. En inbillad tanke kan tĂ€nkas men ofta  för att mata vĂ„r empati och medkĂ€nsla och för att vĂ„gskĂ„len av Samvete ska vĂ€ga sĂ„ jĂ€mt som möjligt. 

Allt har sin Tid, Allt har sin Plats. Tillsammans gör den hela VÀrlden lika Verklig som Overklig. LÀmnar klara Besked med Tydliga kryphÄl för att Aldrig stÀnga Möjligheterna för alternativa tolkningar.
Visst hade det varit Sinnesjukt mycket Enklare om hela VĂ€rlden bestod av Fakta i Svart och Vitt.
Men det hade gjort Resan lika Meningslös som FÀrdig.

Det finns en Bro mellan varje MÀnniska och resten av vÀrlden.
En bro som inte bygger pÄ sjÀlvklara medel eller verktyg.
Den kan inte heller köpas materiellt eller enbart vara en GÄva frÄn nÄgon annan. En levande del av VÄr SjÀl som krÀver Egen varsam VÄrd och stÀndigt matas med rÀtt föda för att inte lÄgan ska Slockna.
Idag glömmer man Alldeles för ofta bort all Lycka man kan sprida genom att hitta en Balans pÄ Ge och FÄ.
Lite i vardagen... Lite pÄ Fritiden... Lite OförstÄende... Eller kanske till och med Lite för Mycket.
Vad Bron bestÄr av Àr lÀtt utrÀknat Ren KÀrlek... FrÀmst till sitt BÀsta Jag.
Kan man lĂ€ra sig Älska sitt Unika Jag, sĂ„ har man Alla möjligheter i Universum att Förverkliga Ă€ven de Mest krĂ€vande Drömmar och Relationer.
Det Ă€r bara sĂ„ Synd att mĂ€nniskor har som SvĂ„rast att ge av gĂ„van Vi sĂ„ flitigt lĂ€r oss under Hela VĂ„r Livstid. 
Min Önskan inför 2015 Ă€r nog att Jag ska aldrig mer hĂ„lla tillbaka en Varm Skön KĂ€nsla eller Tanke.
Jag tÀnker inte lÄta Mig styras omkring som katten runt Het gröt.
Vem vinner nÄt alls i lÀngden pÄ det?!?
Livet Àr Skört... Vad som Helst kan hÀnda. Jag tÀnker sÄhÀr... Om Min dag i morgon plötsligt visar sig vara den Sista, skulle jag dÄ Vilja se Mina egna Flashbacks bestÄ av Allt Jag kunde sagt och gett av mig sjÀlv... eller skulle den bestÄ av smÄ filmer av Mina nÀra, deras reaktion nÀr dem fÄr höra eller kÀnna All VÀrme och KÀrlek jag kunde ha gett?!?

✹💖 SweeT DreamS 💖✹








Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0