Hon MĂ„lar Tavlor...

~12 Maj 2014~
Fan AlltsÄ mÄndag igen... Helgerna nu gÄr sÄ snabbt att nÀr man vÀl Àr hemma och Ledig sÄ finns det inte nog med timmar pÄ dygnet, för den typen av njutning... Att gÄ och pula lite överallt... I sin egen takt... Det Àr faaan det BÀstaste som finns :) <3 Love it!!

Det sÀgs att Jag Àr KonstnÀrligt lagd, som ett SkÀllsord dÀr Jag mÄlar upp bilder i mitt huvud.
NĂ€r han sa det första gĂ„ngerna sĂ„ tog  Jag illa vid mig Ă€ven om det var lĂ€ngesen sen och förlĂ„tit.
Men det betyder inte att Jag inte ser filmen spelas upp som ett Minne frÄn dÄ.
Jag tÀnkt pÄ det lÀnge precis som du sa. Jag mÄste erkÀnna du har RÀtt.
Men inte som en dÄlig egenskap, det Àr snarare en av de BÀsta som finns.
MÄnga mÀnniskor har sina egna bollplank i huvet hela tiden. Andra skriver ner allt och vÀger det mit varann.
Jag mÄlar mina tavlor och ser dom komma till Liv med dem jag kÀnner nÀra inpÄ. Det finns mÀnniskor som Àr sÄ enkelspÄriga att det tror bara pÄ Svart och Vitt. Det finns de som kan se hela fÀrg palletten i klara klickar.
Jag tror man föds och börjar pÄ punkten med Svart och Vitt, sen fyller pÄ efter handsom man lÀr sig Livets olika gÄtor. Vi Àr alla sÄ otroligt olika lÄngt pÄ vÄra resor.
Alla Àr berikade med GÄvor men mÄnga öppnar aldrig sin present.

Ibland möter man mÀnniskor som fÄr en att VÄga ta ett nytt steg med Nya Skor. Ibland tar man nya steg för man inte har andra val.
Men en sak verkar vara sÀker, utan nÄgon pÄverkan Ät nÄt hÄll sÄ tar man inga steg Alls.
Man kan vÀlja att vara Tacksam eller sÄ kan man motvilligt lÄta bli för det gör alldeles för Ont.
Men ibland kan man inte vÀlja ens hÀr.
Det sker inget Gott utan Ont eller tvÀrtom sÀgs det.
Men eftersom Alla Speglar Alltid har 2 Sidor sÄ kan ju knappast det finnas kategorier som skiljer dem Ät.
Jag tror det Àr just precis sÄ som evighetens 8 ... GottOnt... Ingen Början eller Slut... Inget Upp eller Ner... Bara En VÀrld med OÀndliga Möjligheter som Aldrig sluta VÀxa... Vad tror du?!?

Jag har egentligen sÄ sjukt mycket mer KÀrlek att sprida runt mig, Men den Nuvarande RÀdslan har satt Allt pÄ Paus!!!
SĂ„... Att hitta likasinnade mĂ€nniskor i sin omgivning som Ă€r nĂ„got sĂ„nĂ€r lika lĂ„ngt komna i sin fĂ€rgkarta... Är inte sĂ€rskilt enkelt...
Jag drömmer mycket nĂ€r jag sover just nu och det Ă€r klurigt att förstĂ„ hur jag ska tolka allt jag hinner med att Uppleva. Det Ă€r bara i perioder inga mardömmar men hĂ€ndelser och dess konskvens. NĂ€r jag sen Ă€r vaken sĂ„ bearbetar hjĂ€rnan allt, men ibland blir det för Mycket att hantera sjĂ€lv. 
DÀrför skriver Jag min blogg. DÀrför gör Jag min Musik.
DÀrför ser Jag numera mina egenskaper som GÄvor och lÀr Mig att bli ett BÀttre Jag varje Dag.

Min Resa utanför Boxen!







Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0