AttraktionsLagen

Jag har en massa tankar i mitt huvud hela tiden, ganska stora kontrast skillnader gör att dom utmÀrker sig tydligt frÄn allt annat.
Jag sÄg ett omvÀlvande program som jag hitta av en slump. Det fick mig att börja fundera och ja kunde inte slÀppa orden som predikades angÄende Livets gÄtor.
Jag sÄg de igen dagen efter med utvalt sÀllskap för att bekrÀfta eller slÀppa lös en disskution. Dagarna gÄr och jag tÀnker fortfarande pÄ hur jag lÄter pÄverkan ske innanför skalet.
Jag tycker att jag har sunda vÀrderingar över Min Framtidsbild.
Just nu Àr jag dessutom ganska öppen för förÀndringrar.
SÄ jag har bestÀmt mig för att testa Leva efter deras Strategi ett tag och se vart det tar mig.
Det svÄra Àr ju att göra det fullt ut utan att det missas nÄgra punkter med tanke pÄ barn ect
SÄ denna sidan fÄr bli mitt "Visionboard" rent tankemÀssigt.
IRL sÄ har jag redan ett Visuellt sÄdant i EGO-skÄpet, dÀr jag sÀtter upp bilder, texter, citat och Allt annat som gör mig Glad eller hur jag vill Min morgondag ska se ut ;)

Jag har lÀnge faktiskt redan levt efter "du Àr vad du tÀnker" och "alla beslut du tar idag, lever du efter imorgon" .
Men att SÄlla bort Allt som Àr Negativt blir den största Utmaningen för Min personliga utveckling.
Jag har smĂ„ fack jag delar in mĂ€nniskor runt mig i. NĂ€r jag kĂ€nner dem vĂ€l. Desto mer Jag bryr mig om dem desto mer "SmĂ„" skitgrejjer kan jag lĂ„ta dom göra emot mig innanJag fĂ„r nog och all omtanke/empati försvinner, problemet Ă€r inte att jag Ältar det om jag inte kommer pĂ„ distans frĂ„n personerna utan snarare lider i det tysta med att Aldrig ha tilliten nog att lĂ„ta dem komma nĂ€ra min sjĂ€l igen.
Mitt största Problem jag stÀndigt jobbar med Àr att Jag Aldrig kan FörlÄta en mÀnniska som sÄrat mig djupt. Egentligen vet jag att man ska förlÄta, inte för deras skull men för att ens egen sjÀl ska fÄ frid. SÄ nÀr man bÀr pÄ vÀrldens Sorger och Ären gÄr sÄ blir sÀcken ganska tung.
Detta nĂ„r ju Ă€nda ner i tonĂ„ren nĂ€r man kĂ€nde sig "Övergiven" och Ă€r aldrig nĂ„got jag kom över. Det blir tydligare varje dag som mina egna kommer i Ă„lder dĂ€r min tonĂ„r var sĂ„ olik.
Jag har gjort skillnad pÄ mycket.
Vad mina egna Ă€n har gjort, sagt eller betett sig sĂ„ har dom Aldrig behövt gĂ„ och lĂ€gga sig utan att Jag sagt att Jag Älskar dom. Det Ă€r en stor kontrast mot att Aldrig kĂ€nna sig Älskad. Ofta sĂ„ gĂ„r man i förĂ€ldrarna fotspĂ„r och bara leder den negativa processen vidare. Men jag tror att de mĂ€nniskor som Bryter den nuvarande betende koden Ă€r dem som tagit till sig faktan och Accepterat den och insett hur djupt ett sĂ„dant sĂ„r kan bli för sin nĂ€sta generarions liv.
Tar ett kraftfullt beslut... ALDRIG LÅTA NÅGON GENOMLIDA SAMMA FRAMTID!! 

MÄnga tror inte ens pÄ sin egen Styrka att stÄ emot och mÄste nÀstan fÄ det bevisat för sig för att deras tro ska övertygas.
Det mÀnniskor inte INSER Àr att Hela vÄr existens Àr uppbyggd pÄ hur vÄra sinnen och kÀnslor Upplever vÀrldens alla ting.
Att en enda tanke kan styra och pÄverka livs avgörande beslut. Tankarna i sin tur kommer frÄn KÀnslor vi kÀnner inför nÄgot Behagligt eller Obehagligt.
Simpelt egentligen. Men Tankens kraft Àr sÄ Stark att mÀnniskor som Àr conectade mentalt kan Styra varandras handlingar utan att befinna sig i nÀrheten av varandra.
Det Ă€nda som kan fördĂ€rva en uppbyggd tanke/handling/kĂ€nsla Ă€r nĂ€r vi lĂ„ter RĂ€dslan komma i nĂ€rheten av bilden vi har/önskar/glĂ€ds ect ect 
SĂ„ grejjen Ă€r att om vi bara Lyckas hĂ„lla RĂ€dslan i shack, möta den istĂ€llet för att backa. Och börja tĂ€nka pĂ„ vad vi vill ha i vĂ„r framtid istĂ€llet för att skicka ut signaler om vad vi inte vill ha. 
Attraktionskraften gÄr Ät bÄda hÄllen och vi drar omedvetet till oss hÀndelser/mÀnniskor/ möjligheter av de olika slagen som tankarna handlar om.
Att tÀnka om och tÀnka RÀtt!
Mitt liv började lÀtta vÀldigt mycket nÀr jag seriöst började tÀnka en positiv tanke varje morgon, Àven om annat var tufft eller svÄrt. För en enda positiv tanke föder fler och Jag vill leva det Liv jag drömmer om inte tvÀrt om.
Shijt vad lÄngt detta blev, men detta Àr Min Tro, Mina vÀrderingar och Mitt mÄl till Lycka och Harmoni.

SĂ„ varje dag...
Positivt ord: Lugn
Positiv tanke idag: LÀttad inombords över att jag fick ner mina tankar i text :) :)







Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0