God Jul Emma...

✹💖 JulAfton 💖✹

Dagarna som gĂ„tt som i en Dimma av  en massa "mĂ„sten" inför just denna dagen, har varit lika Mycket en börda som en rĂ€ddning frĂ„n allt som kĂ€nnts naivt Ont.
Det blir som en Medveten handling jag mycket vÀl förutspÄdde och faktiskt uttalade innan jag ens satte mig i den dÀr taxin den kvÀllen.
Egentligen spelar det mig ingen som helst roll om NÄgon ser mina nederlag som underhÄllande.
För en del av hela grejjen Ă€r att Avgöra Vad,Vem och NĂ€r det Ă€r dags att Öppna Ögonen och kĂ€nna hela vĂ€gen in i SjĂ€len nĂ€r Nog Ă€r Nog.


NÄnstanns inombords sÄ vet Jag redan i Vilket fack Du har placerat Mig i. Jag vet vad Vi haft. Jag visste var Vi stod. Och dessutom sÄ hade Jag redan BestÀmt mig för att gÄ vidare och plockat bort Alla Minnen av Dej... Oss.. Illusionen av Min Dröm,för ett ganska Bra tag sen. Jag var inte FörvÀntansfull denna rundan nÀr "VÄr" period började. All den dÀr Viljan att pÄ nÄt sÀtt vara det dÀr lilla extra "Snuttig" Dog med sÀttet Du avslutade Ingenting förra gÄngen.

Det som gör Mig Mest Besviken över Hela HÀndelsen Àr egentligen att behöva höra en Hel KvÀll att Du tar sÄ förgivet att " Jag vill ha tillbaka dej, men Du vill inte ha tillbaka mig"
Att behöva fĂ„ frĂ„gor frĂ„n OkĂ€nda mĂ€nniskor som sĂ€ger sig veta sĂ„ Mycket om "oss". 

Jag menar har Jag Sagt att Jag vill ha tillbaka dej?!?

Att det  kĂ€ndes som ett TvĂ„ng att ens behöva ta upp det i disskution med andra mĂ€nniskor jag inte ens kĂ€nner.
Jag kommer nog Aldrig FörstĂ„ din nĂ€stan Överdrivna drift att kĂ€nna behovet av "tragget" om "Oss" samtidigt som du i varje "brĂ„k" PoĂ€ngterar Tydligare Ă€n nĂ„t annat om hur LĂ€ngesen Du gick vidare. Det kĂ€nns Naivt och lite Förnedrande.

Jag hade bara en Enda Avsikt med "VĂ„r" period denna gĂ„ngen och det var det Faktum att dels blev jag uppringd av nĂ„gon som var orolig för att Du va nere och dels över din blogg. Saken Ă€r att vet man hur mycket jobbigare vardagen kan vara nĂ€r man kĂ€nner sig nere eller ensam sĂ„ vill man inte att nĂ„gon man Älskar ska behöva lida i onödan.
Man vill Finnas dĂ€r för att Min frĂ€msta Önskan Ă€r att du blir Lycklig!!
Mitt Misstag!

Jag har nÀstan ingen ledig Fritid lÀngre, det Àr helt ok för Min del.
Men den lilla tiden jag har sĂ„ vill jag inte behöva prata om saker  som ska stanna innanför murarna utan kanske bara lite Ytliga samtal om Allt annat Ă€n HjĂ€rtesorgen jag kĂ€nner. 
Det som gör det hela Ànnu vÀrre Àr nÀstan...nÀr du ena sekunden kan behandla mig som nÄgot VÀrdefullt för att i nÀsta sekund sÄra mig vÀrre och vÀrre varje gÄng utan Stopp.

Jag har FörstĂ„tt. Jag lĂ„ter det göra Ont Ă€nda tills den dagen kommer nĂ€r Jag vaknar och ser VĂ€rlden med andra Ögon.
Mest Besviken blir Jag pÄ mig sjÀlv för att Jag tror att Du ska vÀrdera mig som mÀnniska lika Högt som jag vÀrderade dej.
Jag Àr inget "offer" Jag visste att det skulle kosta mig SmÀrta att försöka Lyfta dej, men efter Allt som blev sagt och gjort sÄ va det Inte vÀrt det.
NĂ€r Allt var över, och smset kom pĂ„ natten sĂ„ kĂ€ndes det sĂ„ Billigt att de kĂ€ndes overkligt hur lite Jag Ärligt talat Betyder i din vĂ€rld...
Det gör Ont!!

Plus All Onödig information man Ovilligt fick veta med en massa nya Insikter.
Allt det Fina som va skadat som en bild med trasade kanter bara förvandlades till ett katastrofomrÄde. Och den lilla viljan och energin inombords bara fick mig att tappa andan.

"Illusionen fĂ„r mig att Önska att Jag Aldrig vill lĂ„ta nĂ„gon annan komma lika nĂ€ra igen"

Allt har ett Pris, det vet Jag nu!










Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0