Bara 1Liten Tanke

För drygt 1 vecka sen var jag Fullkomligt knĂ€ckt, Jag kĂ€nde hur nĂ„got bara gick sönder inombords. Det Ă€r sĂ„ svĂ„rt att beskriva hur hĂ„rt Jag lĂ€t mig pĂ„verkas av ett Svek, samtidigt som Jag nĂ€stan kĂ€nde pĂ„ Mig att det skulle hĂ€nda. Kunde Jag undvikit det?!? Den frĂ„gan var jag Bölandes oviss om i konstant 2 dagar, men Nej det var oundvikligt eftersom Mina KĂ€nslor Ă€r sĂ„ Djupa Mentalt för en annan mĂ€nniska sĂ„ lĂ€nge dom kĂ€nslorna finns kvar. Man kan bli förĂ€lskad, man kan bli lite KĂ€r man kan till och med Älska, det gör vi Alla flera gĂ„nger i Livet.  Men nĂ€r man blir sĂ„ Mentalt FörĂ€lskad att man fĂ„r det dĂ€r Speciella bandet med en annan individ, det hĂ€nder bara ett fĂ„tal gĂ„nger i Livet. I slutĂ€ndan av SĂ„randet sĂ„ blir man inte ens lika sĂ„rad av den faktiska individen utan SĂ„rad av sig sjĂ€lv för att man kĂ€nner att man borde handlat annorlunda, man borde vetat BĂ€ttre. Sveket Ă€r oavsett alltid ett Val nĂ„gon gör,  sĂ„ All rĂ€tt Ă„ va Arg har man. Men just det dĂ€ra bandet intrĂ€ffar Ă€r man sjĂ€lv samtidigt nĂ€stan Alltid i en Ny fas i sitt liv, har ni tĂ€nkt pĂ„ det?!? 

NÀr man kÀnner sig "FÀrdig" med gammalt och vill ha in nÄtt nytt.
MÀnniskor har ett inbyggt system att gÄr nÄt sönder sÄ byter vi till en ny. Oftast Àr det materiellt sÀtt "Billigare" sÄ men i SlutÀnda sÄ "kostar" det Alltid mer Àn det smakar faktiskt.

Lite sÄdÀr... " grÀset Àr Grönare pÄ Andra sidan" tÀnket.
Man slÀnger bort det helt Enkelt.
Eller vĂ€ljer en Enklare men BekvĂ€mare vĂ€g. 
Vad Speglar detta dÄ ?!
Jag tycker ju att det speglar tillbaka bara 1 enda sak... RĂ€dsla!!!
Alla VÄgar inte, Vill Inte, KÀnner Inte för... Spelar ingen roll Egentligen vilket SkÀlet Àr.
Man Backar.

Men om man sitter dÀr mitt i Allt man kÀnner sÄ Àr det svÄrt att LÀka. Men nÀr TÄrarna tar Slut sÄ kommer den dÀr Likgiltiga kÀnslan Krypandes. Man slutar Aldrig ha den dÀr KÀnslan Allt slutade med.
Man LĂ€r sig Leva med den.

Sen kommer man tillbaka pÄ ett ordinarie beteende mönster som fanns dÀr innan man hade nÄn
Speciell i sitt HjÀrta. Inte backa bandet utan snarare hur man beter sig nÀr man bara Àr Fri.
"LĂ€ngtan", "Lusten", "Önskan" för stunden kommer tillbaka. 
Men mellan perioden innan man nÄr dit finns det ingen som helst FörbestÀmd Tidslinje för.
Den Perioden har Jag funderat Mycket pĂ„. Det kvittar om man har 1000 mĂ€nniskor runt sig eller Ingen, dĂ€r och dĂ„ Finns det ingen Tröst, och det kĂ€nns nĂ€stan omöjligt att pĂ„ nĂ„got vis vara det Minsta "Snuttig" , "Övertrevlig" eller "MjĂ€kig"
Man blir nĂ€stan Rakt igenom ÖvermĂ€ktigt Ärlig om ens Platoniska syn pĂ„ olika relationer. Anti Allt typ!
Fortfarande ingen LĂ€kning.
Dom sÀger att man Styr Allt med En Ànda Tanke. Jag tror pÄ att man Attraherar till sig allt i Livet man verkligen vill ha dÀr. Men nÀr KÀnslorna Àr fulla av SmÄ sÄr sÄ
SÀtts dom pÄ Paus.

Jag har Tryckt pÄ Paus... Jag Snooosa den jÀkla klockan sÄ lÀnge.

Jag har bara Accepterat att det fortfarande stÄr pÄ Paus.
Men det som gör att jag stÀller mig sjÀlv SjÀlsliga frÄgor Àr inte just det utan det faktum att jag har stÀllt mig pÄ AvstÄnd frÄn Alla jag kÀnner för att Jag börjar höra mina egna tankar. Jag tycker det sociala samspelet mellan mÀnniskor Àr intressant att se ur perspektiv. Och sist men inte Minst det Àr JÀkligt LÀrorikt att nÄnstanns in emellan utvÀrdera innehÄllet man vÀljer att Attrahera i sitt Liv.
För Allt Jag VĂ€ljer idag kommer att PĂ„verka Allt som hĂ€nder Imorgon. 
Sjukt! Sant! Positivt!

Dagen har varit LĂ„ng och Fartfylld men Jag har gjort det Jag nĂ€stan Njuter av Mest <3 

~SweeT DreamS~








Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0