Solen Makt...

Att somna med en given kÀnsla i kroppen... Att vakna i ett tomrum... Att bara veta en massa utan att frÄga.... Att bara inse tanken som ett faktum.

Ibland avskyr jag att ha förmÄgan att veta mer Àn jag vill, ibland rÀddar just den förmÄgan mig ocksÄ, men som ging och gang sÄ finns dÀr ingen sol utan moln och dÀr finns inget rÀtt utan fel.
Ingen början inget slut bara konstant förÀndring...

Jag har löst sÄ mÄnga stora bekymmer jag burit pÄ senaste Äret... Bit för bit faller allt pÄ plats, ÀndÄ lyckas jag hÄlla mig kvar i ett sjÀlvdestruktivt skade betende dÀr jag vet vad jag Àr vÀrd men ger inte mig sjÀlv chansen att lyfta och ta emot det.
SÀger till mig sjÀlv att det Àr dags att slÀppa bly tyngderna... Men höll ÀndÄ kvar en del av dem i handen som bara vÀgra slÀppa greppet.

Jag har nog aldrig sÄ bra byggd grund att stÄ pÄ som jag har nu egentligen om jag bara ser till det viktiga bitarna... Inga strider, inga ekonomiska bekymmer, allt med barn löst ect ÀndÄ kÀnner jag mig inte hel.
Eller sÄ behöver min sjÀl vila och lÀka frÄn allt det dÀr som tagit sÄ mycke energi under sÄ lÄng tid och sÄ mÄnga Är att bara nÄ punkten jag stÄr pÄ idag.

Vilsen, trött och ofokuserad Àr inte ett alternativ i min nya verklighet.
Även om jag som mest hade behövt kĂ€nna mig liten igen... Krypa upp i en famn och bara fĂ„ höra att allt löser sig till det bĂ€sta, sĂ„ vet jag att det bĂ€sta blir först om jag slutar fokusera pĂ„ det som Ă€r fel för mig och dĂ„ först dĂ„ kommer jag hitta det som Ă€r rĂ€tt.

NĂ„gon som accepterar och Älskar mig för den Jag Ă€r, Och vill ge allt det dĂ€r tillbaka som jag vill kunna ge... Det bĂ€sta av Mig.

Nytt Kapitel börjar ta sin form nu och det Àr dags att sluta skriva pÄ innehÄllsförteckningen och bara vÀnda blad.

NÄgon dag kommer Solen gÄ upp i min vÀrld och sprida sitt ljus hela vÀgen in i Min SjÀl igen... NÄgon dag!

Over N Out!



Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0