Serenity...

TĂ€nk om allt det hĂ€r bara var en Dröm... TĂ€nk om verkligheten hĂ€r egentligen bara Ă€r en illusion av bilden omgivningen speglar. Vem sĂ€ger att min sanning Ă€r sĂ„ olik nĂ„gon annans sanning? Vad Ă€r sant och vad Ă€r falskt? Är det sĂ„ att den kĂ€nslosamma bild jag ser, kĂ€nner och hör, Egentligen bara en sida av speglen som vi vill se den?
Om illusionen sen bara Àr uppstÄr tidvis Àr den mer eller mindre pÄ riktigt dÄ, eller skapar det utrymme för andra dilerium som inte finns i denna vÀrlden? Hur mÄnga gÄnger ska den vilsna varelsen skutta in i den magiska skogen hoppfull och leende, för att stunden efter komma utspringande med hungriga vargar efter sig? Gömma sig lÄngt bort för fÄ sÄren att sluta blöda samtidigt som hungern efter mer lockar fram modet att smyga mellan trÀden, suset frÄn skyn viskar stilla kom, men Àr det skogets RÄ som kallar en lÄngt ner i fördÀrvet eller slutar man bara lyssna den dagen kroppen inte orkar ta mer smÀrta eller gnistan inombords dör ut?
Varje steg syns i dyn , Varje sÄr blir slutligen ett Àrr av tidens gÄng, Varje soluppgÄng öppnar möjligheter, Varje solnedgÄng gömmer hemligheter, hemligheter som lyser starkare varje stjÀrnklar kvÀll, Möjligheter som hÄller hoppet vid liv. Hoppet om att aldrig sluta tro pÄ ljus efter mörker, att en stÀngd dörr öppnar en annan. För vems illusion Àr Sann? Letar vi stjÀrnor fast mÄnljuset egentligen Àr för klart, för starkt? Slungas mellan verklighet och fantasi dÀr den egenteliga fasen om den starkaste kÀnslan av dom alla... Skulle du lÀmna mig blödande pÄ marken eller skulle du vÄrda sÄren som skapats?
Skulle jag gömma mig i mitt inre tills vingarna lÀkt och de Àr redo att bÀra mig?
Eller skulle en ny illusion skapas innan den gamla dött ut?
Vem vet egentligen hur en sanning ser ut... Allt ligger i betraktarens öga hur vÀrlden ser ut... Minut för minut i ett oÀndligt universum utan Början... Utan Slut!




Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0