You Cant Touch This



So far so good... Eller vad man nu sÀger om osÀkra kort.
Ta inget för givet, va glad över allt man faktiskt har.
KÀnna som den största prövningen gick jag igenom dÀr inne, utan tröstligt stöd eller pÄverkan utifrÄn.
Alla tankar som grÀmt mig, all stress, all press och samtidigt försöka vara ett positivt stöd utan pÄvisan av ledsna kÀnslor.
Först var det hÄrt... Sen var det Argt och dÀrefter kom likgiltigheten.
Kanske för att kroppen inte fixade stÄ emot att saker hela tiden hÀnder.
DÀrefter smög sig Ensamheten pÄ... Att inte kÀnna sig helt utlÀmnad.
VÀggarna byta varken storlek eller fÀrg men kÀndes ÀndÄ nÀr dom krympte.
Utmattad till den nivÄ att man inte sÄg skillnad pÄ dygnen utan sikt genom förnstren.
Man styrdes bara av enkla lönlösa rutiner.
Provtagning, medeciner, toabesök, mat, medecin, toabesök, fika och provtagning.
SÄ innehÄlls löst tÀnkande.
EmellanÄt en pÄminnare utifrÄn om vad alternativet var att komma hem till.
En skvÀtt tÄrar senare sÄ var man redo för sömn, ett par timmar eller sÄ innan det va dags att undersökas med röntgen, ultraljud eller operation.
Nya meningslösa svar som inget verka hjÀlpa mot ÀndÄ.
Enklast vÀg ner- Jag tror jag bestÀllde Puckelpisten hÀr.
Överflöd av annat som inte ens borde ha hĂ€nt dĂ„.
Kluven pÄ mitten och fullkomligt nedbruten, men Àr lika bra att man passar pÄ Ä sparkar lite till och lite mer.
För varje gÄng jag reser mig Àr sjukt mycket starkare, nÀr jag vet att en svag ensam lÀnk klarade att hela biten gÄ.
Jag kÀnner mina nÀrmsta bÀttre och mer vÀl.
Jag vet att min vÀrld snart kommer vÀnda, jag vet inte jag har det pÄ kÀnn.
NÄnstans i magtrakten, jag bara kÀnner den.
Att allt bara skulle se ut sÄhÀr för ett Är sen, var bara en snabb ögonglimt.
Men hjÀrnan bara visste det hjÀrtat vÀgrade förstÄ. RÀtt och Fel , Bak och Fram, Upp och Ner för att ett steg blev Fel.
TÀnk om man kunde fÄtt organen att samarbeta lite mer sÄ man hade sluppit den dÀr inre konflikten med sig sjÀlv.
FrÄgan Àr vad man hade lÀrt sig dÄ?
Och om man utvecklat allt i sin omgivning stÀndigt ÀndÄ?
Men mÄste det dÄ vara sÄ lÄngvarigt sÄ stort?
Nej frÄgan Àr vad man ska lÀra sig dÄ, nÀr allt Àr sÄ avgörande , sÄ stort.
Allt har sin Tid, Allt har sin Plats
NÀr Tiden Àr inne har Jag FörstÄtt det hela, dÄ har Jag förstÄtt Allt.

Surreralistiskt men ÀndÄ... detta Àr nog det VÀrsta steg jag tagit, att nÀstan Förlorat en del av Mig.
Att se hur hela hans kropp sÀger Nej.
Du Àr en utbytbar Bricka medans Han Àr en köttslig del av mig.

"Family, makes house a Home "


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0