Vad Àr vÀl en Bal pÄ Slottet?!

Hur kan man bete sig sÄ förnedrande?
Jag menar varför?
Jag tillhör ingen och kÀnner mig ÀndÄ fastkedjad pÄ en pidestal.
RÀcker det inte dÄ att man gett sig hela sig sjÀlv och mer dÀrtill?
Jag har aldrig gett bort sÄ mycket och ÀndÄ var det alltid för lite.
Jag har varit dej trogen, för sÄ dum och lojal Àr jag.
Jag har inte gÄtt bak din rygg ÀndÄ har du Dansat flera gÄnger bakom min.
SÄ mÄnga dörrar du stÀngt, sen öppnat dörren pÄ glÀnt, sÄ strimman av ljus Lockat dit mig igen.
SÄ mÄnga broar som brÀnnts sen Äteruppbyggts igen.
Det blev ju allt vi inte ville ha men det Ànda som syns ut, SÄ skickligt kan följas frÄn en Rosa början till ett Rött och blodigt slut.
Med bÄde Tunga och LÀtta Andetag har det viskats ord som sen ska förlorat sin innebörd.
NÀr ord blir *Puff* sÄ tomma och tidvis, finns endast handling kvar som nÄgon form av bevis.
Vi mÀter vi böjer, Vi TÀnker Vi sörjer tills lÀngtan Äterigen Förför oss.
Om det Àr Fantasi eller Verklighet spelar rollen in, bara nÀr Lusten eller orken till Charmen finns till.
Vid minsta lilla mothugg eller oenighet i nÄn frÄga dyker upp, dör allt som Àr Magiskt och vi ger fullkomligt upp.
LÄter detta sÄ hÀlsosamt i dina öron? Nej för nÄgons kÀnslor blir alltid sÄrade och slutar med tystnad eller konversationer mer fÄordade.
Du öppnade upp mig men ser till att lÄsa porten ordentligt bakom dej
Jag hÀmtar pansar sÄ ingen rÄkar ramla in och skada sig.
Skaffar nÄgot Ytligt men Oproffsligt tryggt sÄ slipper Du bördan och dina uppoffringar i Livet, Jag slipper hÀnga kvar med krossat HjÀrta och ÀndÄ Naivt ta din KÀrlek för givet.


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0