RidÄn som Föll...

Varje Andetag kÀnns Tungt, Som om man la alla KÀnslor inombords i en korg, hur mycket jag Àn förvirrat springer omkring och försöker hitta utspillda kÀnslor sÄ Saknas dÀr alltid nÄn, AndfÄdd men springer ÀndÄ.
För trött för att bÀra men benen bara fortsÀtter röra sig.
En tanke snurrar runt i huvet om att bara sÀtta sig och ta en paus.
Andas ut, trevar fram för att hitta en tyst plats.
En bild av nÄgot som kan pÄminna om nÄgot Tryggt, nÀr man sist var avslappnad naturligt.
NĂ€r man kunde sova djupt om natten.
NÀr man kunde Le utan att fÀlla tÄrar pÄ insidan.
Ser pÄ mig sjÀlv i spegeln... Kras! Sen Àr det försent... Glaset och bilden har slagits i tusen delar.
Och bilden av dej Àr omöjlig att se , allt som sagts allt som gjort talar i klarsprÄk. HjÀrna och hjÀrtat motarbetar varann, hÄller andan kÀnner att pulsen rusar.
Allt rasar, marken under börjar trasas sönder. Den bilden jag hade av dej var aldrig du, det var bara en ridÄ du lÀt mig se.
Jag hade sÄ fel , det gjorde sÄ ont att behöva Se.
Min nÀrmsta, min bÀsta vÀn ... Min vÀrld var bara till lÄns fast du hela tiden visste det.
Dina behov, din vilja och din tanke var det som stÀlldes frÀmst i ledet.
Innanför fyra vita vÀggar fick jag insikt i det.
Hantera vÀrlden och allt dÀr i.
Fyra vita krympande vÀggar fick mig att inse det.
Du var aldrig du , det var det som invÀndigt drev mig att fortsÀtta utforska magkÀnslan i vad som var fel.
DÀr kommer en dag nÀr du ensam stÄr kvar, det kommer en dag nÀr du fattar hur mycket av mig sjÀlv jag gav.
Fast att fÄ höra att jag haft rÀtt Àr ingen tröst alls, det fÄr mig att undra om Du ens nÄgon gÄng Fanns?!?!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du gav mer Àn vad jag kunde ge tillbaka, du fanns dÀr jag inte ville vara.

Jag har sett dig,hört dig och jag har berört dig.
Detsamma har du gjort för mig.

Vill du förneka det varsÄgod!

Det Àr stort att sÀga jag Àlskar dig och stÄ för det , det Àr Ànnu större sÀga att jag hatar dig.
SÄ stort att inte ens jag klarar det, bara du som Àr sÄ stark som kan gÄ den vÀgen.

Hellre ensam Àn tvingad!
//Den du talar sÄ gott om

Svar: tvingad ? tvungen att ljuga om kÀnslor för att fÄ till det du för stunden vill? varför lÀsa om allt som du inte brytt dej om nÀr allt var som vÀrst? du har ju sÄnt grymt liv nu har jag hört. nöj dej med det dÄ istÀllet!
Princess vs Preditor

2013-08-03 @ 13:12:43

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0