Finns nog en stackars tÄ eller tvÄ, som ingen Lyckats trampa pÄ...

Himlen Àr alldeles BlÄ, sÄdÀr klarblÄ som dina ögon nÀr du kisar upp och ser pÄ mig dÄ och dÄ. Solen Skiner utanför ditt fönster men det Àr inget du ens lÀgger mÀrke till.
Kryper upp korta stunder i din sÀng med min panna tÀtt emot din, rÀdd för att göra dej Ànnu varmare Àn vad du redan Àr, men lÄnga nog sÄ du kÀnner min KÀrlek.
Hör hur tafatta orden lÄter nÀr jag försöker uppmuntra dej att snart mitt HjÀrta snart ska du fÄ komma hem. SÄ blek men ÀndÄ sÄ rosiga kinder du lyckats fÄ, Leendet Àr sedan lÀnge utsuddat som bortraderat dÀr det passade sÄ perfekt sÄ bra. Oron som kryper lÀngs vÀggarna, oro och frÄgor om nÀsta steg som ingen vet nÄgot om.
Underskattad, överdramatiserad och för vissa aldrig förstÄdd med ett pekande finger hur lÄngt Allvaret faktiskt har nÄtt.
Fortfarande försöka hitta Àmnen intressanta nog att prata om.
NÄgot som fördriver tiden som vi sÄ omsorgsfullt Àr rÀdda om.
En fÄr stanna , en ska gÄ.
Inget alternativ att ens Äka hem, speglande tomt vandrande i tystnad , ingen som helst ro. Som om det Àr mindre tungt hemma nÀr allt annat frÄn vardagen gör sig pÄminnt och sliskigt kryper sig pÄ.
SmÄ och stora vibrationer av KÀnslor som Àr svÄra att förstÄ.
Mörka tankar av sÄrande ilska med all rÀtt , men sveket Àr inget att göra nÄgot Ät.
Vi kan kalla det lÀrdom, vi kan kalla det "bevis" men just hÀr och just nu finns det ingen förklaring logisk nog för att rÀdda dagen.
För det gör varken till eller ifrÄn nÀr VÀrken inte slÀpper.
TÄrar som rinner sÄ fort dörren stÀngs, tÄrar som inte gÄr att trösta med ett nattligt Àventyr.
Tomhet sÄ stor att inte ens solens vÀrme kÀnns underbar.
Finns inget mer att förstÄ, Finns ingen tyngd att luta sig pÄ, Finns bara en vÀg och det Àr bara att se dej vÀnda ryggen till och gÄ...

"Jag Tar Den Med "



Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0