DĂ„tid...Nutid.... Övertid!

Det finns sÄ mÄnga saker jag skulle vilja fÄ ur mig men vet inte om det nÄnsin blir sÄ. Jag vill kunna ge mer Àn jag nÄnsin gjort men nÄt sÀger fortfarande stopp... Det som den svaga delen av jag vill skydda det som fortfarande Àr sÄ skört, fördÀrvat och bara sÄ trasigt.
Jag vill inte fÄ den sympatin jag Àr sÀker pÄ att det hade gett, vissa fighter mÄste man stÄ ensam om sÀrskilt dom som hÀnder inombords.
Ibland tror jag att om jag inget sÀger, lÄtsas som det regnar och lÄter skiten rinna av sÄ försvinner det av sig sjÀlv... Det gör det för de mesta, nÀr man slutar lÀgga energi pÄ d, men saker , kÀnslor, hÀndelser som sitter sÄ djupt att medvetandet bara blir pÄmind om ytliga tankar eller en dejavue upplevelse gör det sÄ svÄrt att förklara det inres kamp i vardagen.
Att söka efter inre frid Àr nog den största utmaningen man kan gÄ igenom... Att utmanas mot sig sjÀlv.
Vad Àr nÀsta steg i ordningen dÄ?!
Blir man nÄnsin ett med sig sjÀlv och lÀr sig leva efter normala riktlinjer utan att behöva slÀnga ut det mest sÄrbara i luften?!
Eller nÀsta steg Àr att dela ut allt i smÄ portioner för att vara sÀker pÄ att innehÄllet tÄls att hanteras av omvÀrlden?!
NÀr jag tÀnker tillbaka pÄ hur det hanterats tidigare inser jag att det Àr helt och hÄllet anledningen till att det blivit djupare och djupare inlÄst.
Jag mĂ„r egentligen sĂ„ jĂ€vla bra, jag har egentligen fĂ„tt allt det dĂ€r jag innerligt önskat, jag har inte kĂ€nnt mig sĂ„ trygg sĂ„ lĂ„ngt jag kan minnas.... ÄndĂ„ lyfter jag muren sĂ„ fort jag kĂ€nner mig trĂ€ngd varför?!
Andra sÀger det handlar om tid... Jag sitter ju med alla verktyg ÀndÄ bygger jag inte mitt bo, hur kan det handla om bara tid?!
Jag tror allt fortfarande handlar om att jag inte kÀnner att jag förtjÀnar allt det dÀr bra jag fÄr.... Hur i helvete kunde ni sÀtta mig i det frÄn början?! Det som skulle vara min trygga punkt Àr fortfarande det som gör att jag omedvetet försöker krossa mig sjÀlv.
Skillnaden nu Ă€r att jag har en jobbig dag eller tvĂ„ och inte lĂ„ter det vara lĂ€ngre Ă€n sĂ„... Det mĂ„ste vĂ€l vara ett tecken pĂ„ att det gĂ„r framĂ„t... Jag vill aldrig nĂ„nsin igen bara stanna upp och fastna.... Allt i min omgivning Ă€r mitt val.. Alla möjligheterna Ă€r mina... Allt jag Älskar finns hĂ€r.... Min Issue att lösa.... Det gĂ„r... Det mĂ„ste gĂ„... Det ska gĂ„!!!


When there comes a bird with golden wings... It just flyes in your heart and sings... <3 <3 <3


Kommentarer
Postat av: <3

Det handlar om att acceptera det som varit,för du kan inte Àndra pÄ det hur du Àn vrider och vÀnder pÄ det. Det gÄr inte att skölja bort eller glömma,men man kan acceptera att gjort Àr gjort och gÄ vidare mot nya ljusa stunder. Ljusa stunder som Àr fyllda av lycka.

2011-10-31 @ 17:53:37

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0