Kan du hantera sanningen?!

Att leva under samma tak som dej i sju Är var en stÀndig plÄga, Att inse att den man Àlska pÄ kvÀllen blev ett monster utan nÄgon som helst moral eller etik eller ett stopp i kroppen... Dagen jag insÄg hur svag och feg du egentligen var, blev en start pÄ ett nytt helvete... Men friheten och pauserna emellan dina attacker blev lÀngre, möjligheten till skydd frÄn dina negativa energi blev större.... SkÀms jag?!?! Nej inte nu lÀngre... Nu vet jag att den stÀndiga psykiska och fysiska misshandeln faktiskt var ett faktum... Och att skydda den som gjorde det Àr det samma som att vara medbrottsling mot sig sjÀlv....
LÀrdomen att aldrig dömma efter utsidan blev jÀvligt hÄrd och smÀrtsam!
Svartsjuka och kontroll behov Àr en farlig sjukdom... NÀr giftet vÀl har börjat vandra sÄ finns det ingen ÄtervÀndo eller lyckosamt slut...
Sen att det först hÀnde i det tysta gör det inte mindre pinsamt att jag faktiskt lÀt det pÄgÄ och till slut eskalera bland vÀnner och familj.... Men dom som minns mest och skadats hÄrdast av allt Àr barnen... Den smÀrtan kan ingen ta ifrÄn dom... Fast du aldrig gav dej pÄ dom innebÀr det inte att dom psykisla menen blev mindre, snarare tvÀrtom nu nÀr dom blivit större och inser att minnena dom bÀr pÄ Àr vÀrre Àn monstret under sÀngen.... Nu blir dom ju för första gÄngen pÄminda om hur en man ska bete sig, hur man ska visa varandra respekt och framförallt att den ena parten inte ska ta stryk av den andra... Det gör fortfarande ont i mamma-hjÀrtat av tanken men det finns bara en vÀg och det Àr upp....
Att vÄga prata om alla vidriga saker du gjort, det var som en början pÄ slutet av ditt herravÀlde den dagen du lyfter handen första gÄngen... Numera helt officiellt sÄ Àr du bara en skamflÀck i samhÀllet som skitit i den blÄ byrÄn en gÄng för mycket.... Det Àr över nu, Karma kommer att ge dej ditt straff nÀr tiden Àr inne... Det Àr jag helt sÀker pÄ!

Jag tÀnker inte hÄlla kÀften lÀngre!!!


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0